måndag 12 juli 2010

En skadad stortå

Jag börjar fundera på om jag är klumpigast eller..... Ikväll så fick jag sms från Lillprinsen - Mamma kan du hämta mig med cykelställ. Ja, det låter som om jag kör cykelställ - men icke. Bil med cykelställ var det. Sagt och gjort, var är stället? Jo, i verkstan, åker dit och hittar det direkt! Tar ut och ska stoppa in i skuffen på bilen. Vad gör jag! Jo, tappar det på stortån !!!!!!!! Aj, viker mig dubbel av smärta, men det är bara att åka och hämta och sen hem. Nu värker tån som tusan och ingen kan jag skylla på. Stackars mig!
Hade i ett svagt ögonblick lovat lillsessan att tona hennes hår så nu har hon hår som ser ut som om det brinner. Det ska dämpas med brunt sen så det blir nog bra. Hm..........fan tro´t!
Nog med svammel sov gott, ses i morr´n.
Mossa, mossa PLUPP

5 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Stackare. Det gör så jä..a ont att tappa något på tårna. Bröt lilltån ett par år sedan, slog i den i ett hörn. Sedan var hela familjen inkl. djuren på min tå hela dagarna. Innan var det ingen som ens rört min tå.
Hoppas att det känns bättre imorrn. Ha det bra i värmen kram Aydan

Lantliga drömmar sa...

Martin lyckades också med stortån häromdan. Vet inte hur han gjorde men fick den under cykeln när han cykla så nu är den stukad. Han brås i allafall på sinklumpiga mamma hi,hi.

mossfolk sa...

Tjo, jag har också lyckats skada stortån på något förunderligt sätt. Snubblade på en planka på bron under morgonpromenaden...vilket är ganska ironiskt med tanke på att jag för bara några dagar sedan undrade på bloggen om det var en tåskada som stod på tur :)

Hanna sa...

Men mamma, så du gör. Och du ska renovera ett hus och göra en butik. Hur ska det sluta??? Tänk på att jag inte tål att se blod. Hihi
Ja E är nog jääättevacker !!

Sjabbig men chic sa...

Men stackars dig. Hoppas att tån tar sig;)
Hoppas även att lillsessans hår tar sig;)

Kramis Lisa