söndag 18 juli 2010

Söndag och vaken för tidigt

Vaknade tidigt och kunde inte somna om. För mycket i huvudet nu. Inte bra. Men förhoppningsvis så lugnar det ner sig nu när huset kommer på plats och flytten för vår farbror är klar. Har haft svårt att sova inatt. Många ideér som snurrar runt om inredning av det "nygamla" huset, vi har börjat kalla det för verkstan, det ska ju bli en bilverkstad för hobbybilar där. En dröm som gubben burit på ett tag kan man säga. För att finansiera det hela så kommer han att ta emot "vanliga" bilar på kvällar och helger. Det finns många planer för framtiden. Hoppas på att kunna ha ett "rodrun" nästa sommar. Det ska vara ett som är öppet för alla hobbybilar. Vi får se vad vi kan åstadkomma. Men vi har "flyttat berg" många gånger tidigare så är det bara roligt så ska det nog bli av. På tal om berg så har vi köpt ett sådant. Det följde med i köpet av verkstan. Det ligger på andra sidan vägen så det är fristående från resten av tomten. Nu snurrar hjulen innanför pannbenet på oss bägge två, undrar vad vi ska hitta på där? En fyr kanske!?
Ja, som ni märker så är det inte bara jag som är halvgalen, gubben är inte en bit bättre. Men kaka söker maka i den frågan. Gillar utmaningar men det gör inte kroppen. Om vi ska genomföra alla planer så är jag nog tvungen att använda min "häxmagi" och bli 98 år som jag har sagt. Sen kommer jag säkert att spöka här länge........fniss!
Häxkramar PLUPP

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hej och tack för din hälsning!
Usch ja, så många idéer man får varje dag och dessutom ännu flera under nätterna, hihi!
Både jag och min man är också påhittiga och vill gärna genomföra en hel del, men oftast är det tiden som inte räcker till. Just nu har vi båda semester och gör i ordning trädgården.

Ha en fin söndag!

Ofelias Hus sa...

Så härligt med nya projekt!

Vad vore livet utan alla drömmar och planer man har?
Det finns väl inget tristare än hem som har stannat upp och folk som tycker allt är så bra ....fast hemmet ser ut att ha fastnat i värsta 80-talet!

Kram,
Anette

Lantliga drömmar sa...

En fyr låter som en härlig idé ! Själv tänkte jag köpa en flaggstång och hänga upp jägarförbundets flagga. Blir så trött på min jägare !

Hanna sa...

ÅÅÅÅåååå, de e sååå skoj det här. Hoppas vi kan börja fixa butiken i veckan och att vi kan få igång loppisen till nästa helg. Med tanke på alla bilar som stannat till och undrat om det är öppet så ska det nog komma lite folk iallafall. Kramis