onsdag 28 juli 2010

Hemma igen

Ja, då var vi hemma i vårt lilla hem där hemma. Mycket jobb som väntar nu! Taket ska på det lilla huset, när vi kom hem så hade det regnat in så all isolering är förstörd, man kan ha roligare.
Och jätteprojektet, städa upp i huset som vi köpt. Det är ingen höjdare, luktar död grävling eller nått. Puh, men som man bäddar får man ligga! Bara att kavla upp ärmarna och städa. Som tur är så ska det ju rustas så det är bara att riva ut till friskt virke och börja därifrån. Vi har sagt att det får ta 5 år, kanske längre. Verkstan däremot ska göras iordning omgående för där ska gubben börja meka bilar. Han ska starta eget, bara på fritiden i början. Oj, oj, oj, man är nog mer än tokig. Ni skulle bara se taken! Men det är gammal Hot-rod historia i byggningen, det har varit hotrod garage här på 70-talet.
Semestern ja, vi är ju väldigt barnsliga som ni nog har förstått?! Gubben är värst! Men här var det jag som bestämde. Jag ville åka till Tomteland i Gesunda och dit gick resan. Sa till gubben att om det är bara barnfamiljer så får vi hållas nära barn så folk tror att det är våra ,barnbarn......fniss, men som tur var så finns det många barnsliga människor i vårt avlånga land.
Nu är det ju så att jag ständigt letar inspiration och ääääälskar troll så Trollkungen och hans familj och hem blev fotat mycket. Blir något att sitta och planera efter i vinter. Har redan för många ideer för min skrumpna hjärna, pyser ut genom både mun och öron! Jag ska berätta en hemlis, inte skvallra nu! Jag vill ha ett trollland i miniatyr bakom butiken! Har man köpt ett berg så!
Nej, nu blir det en massa svammel som vanligt men det huvudet är fullt av talar munnen, i det här fallet fingrarna. Nu på med gummihandskarna och in i dimman, stanken.
Puss och kram, mossa, mossa alla trollälskare PLUPP

2 kommentarer:

Stina sa...

Stor kram från mig.:-) Stina

Hanna sa...

Troll på berget kommer bli såå fint. Det ska bli så kul att hjälpa dej med butiksrenoveringen och kanske i huset. Kraaam