lördag 17 juli 2010

Och så kom regnet......

Härligt, underbart, ljuvligt svalt! Man ska inte klaga men det har varit jobbigt med värmen.
Idag har vi hjälpt farbrorn som bor i vår "nygamla" fastighet med inköp. Har också försökt att hjälpa till med att planera vad han behöver i sin nya lägenhet. Inte lätt när han har bott här i 30 år. Och har haft 4,5 rum och kök som nu blir 1 rum och kök. Dotra kom med gardiner som han kan ha i rummet och jag har till köket så det är fixat. I morgon bitti ska vi lassa möbler och köra dit. Han såg så trött ut idag så vi avbröt. I morgon eftermiddag så kommer huset som Prinsessan ska bo i att ställas på plats av en stor kranbil, den som vi hade orkade inte lyfta av från lastbilen. Snopet! Sen ska vi köra filmen baklänges och sätta tillbaka taket och förstukvisten igen. Känns lite tjatigt men det var det värt. Ansluta el måste göras också. Hoppas att hon kommer att trivas där. Ikväll har jag varit ett med soffan orka inte annat..... Men i morgon då ni! Då är jag mört som en pigg eller vad man säger. Hoppas jag. Har jag tur kan det bli några dagar som kan få spenderas i husvagnen också...... den som lever får se.
Mossa, mossa och kram på er gott folk. PLUPP

Inga kommentarer: