fredag 30 juli 2010

Har varit saneringarbetare några dagar. Man hittar både det ena och andra. Både roliga saker och mindre roliga. En hel del går att sälja på loppis efter rengöring. Tänkte ha en loppis snart.
Måste få undan grejer så det går att komma fram med städ och målargrejor. Jag saknar min butik, den ligger ju nerpackad för tillfället. Det är meningen att den ska packas upp i dessa lokaler. Kan nog bli bra. Bara jag får RENT först! Puh!
Som ni vet så tillhör jag de klumpigas skara, så och idag. Ska visa min bror Lasse hur fastigheten ser ut och ser inte att det är en kant i det våta gräset, svisch! så ligger jag där. Nu har jag mer ont i rygg och höft. Dumma jag som alltid ska ha så bråttom! Idag får nog röjningen ligga på vänt. Måste städa lite här hemma också, mycket enklare på min ära! En karta värktabletter så ska det väl gå. Nej, så dum är jag inte. Jag får ta hjälp av gubben. Han sa faktiskt att han ska hjälpa till när han kommer hem. Ibland kan gubbarna tänka de också!
Mossa, mossa alla vänner. PLUPP
Pst, ni får gärna komma på loppisen jag meddelar tid senare!

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Hoppas att du får en fin helg!

: )

KRAM, Jenny

Birgitta sa...

Hoppas att resan till Dalarna var trevlig och givande. Vad tråkigt att du snubblat och slagit dej. Hoppas du är bra igen.
För min egen del så är det skönt att den otäcka värmen försvann. Men vi vill inte ha mer regn nu.
Kram Birgitta