torsdag 31 mars 2011

Glädjekick

Efter att ha varit borta från min barndomsbygd så flyttade jag "hem"igen efter 30 år. Nu får jag en glädjekick varje gång jag varit till stan och handlat. Jag åker gamla vanda vägar, samma som jag åkte till högstadiet i Enköping. Passerar byarna och så efter skogen....där ligger den, min barndoms kyrka, skolan där jag gick 1:an och 2:an, Örsundaån som ringlar sig genom dalen, den vackra Landsberga gård, åkrar ängar allt så vackert. Hjärtat slår ett extra slag av lycka, denna bild ger mig känslan av hemma....så härligt! Efter att ha längtat "hem" i alla dessa år så känns detta så bra. Nu ska jag gå och lägga mig. Är trött efter dagens mödor.....fniss......var inte så svårt. Ha det gott PLUPP

4 kommentarer:

Hanna sa...

Och jag flyttar ju dit också, fast jag aldrig bott där tidigare men känner mej ändå "hemma". Kramis. Hoppas jag blir piggare så vi kan ses i helgen.

Unknown sa...

Jag tycker att allt blivit så litet när jag besöker min barndoms hembygd.
Stenarna som jag tyckte var stora klippor är nu bara småstenar, vägen till skolan var låång då, men nu bara en kort sträcka.
Ha en finfin helg!
Kram

Baronessan sa...

Borta bra men hemma bäst :) Vilka otroligt söta troll du hade där. Man blir glad av att titta på dom. Glad fredag!

eWa sa...

Så underbart härligt det låter ......