torsdag 24 mars 2011

Torsdag

Dekoration på verkstadsvägg.
Vill bara tala om att nu blommar Tussilagon i Uppsala. Såg en hel massa gula solar i dikeskanten i går. Nu har det ökat med snödroppar i trädgården, har det lite överallt. Ser fram emot när Scillan börjar blomma, då är en stor del av gräsmattan blåfärgad. Så vackert.

Har suttit på en stol i verkstan, inlindad i en filt, och läst bok och druckit kaffe. Mest för att hålla Vidde (lillprinsen) sällskap medan har skär bort flaket på sin EPA. Tycker det är otäckt när han jobbar med vinkelslipen så då vill Mamzen vara med och titta så inget händer. Men sen ska han svetsa och då vet jag inte hur jag ska göra, får väl skaffa ljudbok för ljusbågen från svetsen är inte att leka med. Jag är smeddotter och minns alla gånger pappa slarvat med svetsglasögon och fått"blinken", mycket smärtsamt!

Har varit på möte i skolan idag för att klura ut vad de och vi kan hjälpa Vidde med. Han har ADHD och svårt för att koncentrera sig så det gäller att ta till alla knep för att hjälpa honom.Vi har satt upp en morot och det är att jobba i skolan för att få åka med till Elmia i påsk. Hoppas att det kan sporra honom.

Rackarns vad det blåser idag! Anna skulle ta en långpromenad med vovven men hon kom hem ganska snart för det blåste kallt.

Nu ska jag lägga mig en stund och vila onda kroppen för att sedan laga kvällsmat. Blir nog inte så mer gjort idag är jag rädd för.

Puss och kram. PLUPP

5 kommentarer:

Hannis sa...

Visst är det härligt med alla vårtecken!
Känns som hopp om livet.

Hoppas att det löser sig för sonen med skolan!

Kram Hannis

Unknown sa...

Värst vad vårtecknin hopar sig .. hos dig! Skicka lite tussilagosar hit, men vi börjar med blåsippor!?
Det värsta med ADHD är att den som har det inte kan "skärpa sig". Eleven med diakgnosen styr inte över sin koncentration..... inte lätt!

Ha en finfin helg!

Kram

/Ingemar

Unknown sa...

Tack för kommentaren!
Hundar är kul att jobba med. ..... och arbetstillfällena blir bara fler och fler! Min hund är en blandras (4 raser!)
Din dotter bör absolut ha en chans att få jobb.
Kram!
/Ingemar

Stina sa...

Ja, morötter och belöningar är bra för dessa barn som har de där funktionshindren. :-)
Jag vill också har vårblommor och inte en massa snö.
Kram Stina

Ett Vitare Hem sa...

Åh tussilago, vill verkligen ha tuusilago här nu men idag vräker det åter ner en massa snö :o(
Hoppas Elmia kan sporra honom att kämpa på vet att ADHD inte är lätt att kämpa på med i alla fall inte som barn/tonåring....
Ha en härlig dag!
Kram/Lena