torsdag 10 mars 2011

Gubbens födelsedag


Gubben fyllde 50+ igår och det var bara några i familjen som uppvaktade. Efter middagen så lurade lillprinsen och jag honom med att någon tårta det skulle han inte få men rulltårta och kakor fanns. När det blev fikadags så dukade vi fram kakor och rulltårta. Jag blev ju bara tvungen att gå ner och lägga in ved i pannan först bara, men det jag gjorde var att hämta en tårta som lillprinsen och jag gjort på eftermiddagen, gissa om det gjorde succe när jag ställde den på bordet! Var nog bästa presenten. Han anade ingenting! Kul när man kan överraska. Han var nöjd med sin dag och det var det som var tanken.
Härligt att så mycket snö har försvunnit. Men det är mycket som kommer fram som är mindre härligt, sånt som man skjuter framför och tänker det gör jag sen. Hm......... inte lika lätt att göra det nu när det kommer fram ur snön. Bara att ta i.........puh! Ja, ja det måste göras. Tittade på mitt växthus, undrar om det blir lagat den här våren........får nog göra det själv då. Skulle vilja ha bara ätbart i det och gurka i drivbänken. Tänkte också bygga ett växthus av en del stora fönster som vi köpte för en billig penning från en gammal skola, höga härliga fönster. Tänkte att det ska få stå framför förrådet och innehålla tomatplantor. Blomfrön måste sås också, vill ju ha så jag kan plantera ettåriga blommor i rabatterna både här och vid butiken. Har inte bestämt men Tagetes och Pelargon vill jag ha, Tobaksblomma är också fint och den täcker upp bra. Några Blomman för dagen kan vara fint mot den slitna fasaden på butiken. Drömmar........hoppas att något blir förverkligat. Må så gott, PLUPP

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket firande ............ härligt med överraskningar.
Gubben hade ju gjort sig förtjänt........ med den fina skylten!
Projekt är viktiga........... även om inte alla blir av!

Kram

Hanna sa...

Snygg tårta!!! Ja jag ska ta och köpa lite såjord och stoppa ner frön snart, så de hinner växa på sej innan man planterar ut dem.
Hoppas att växthuset blir lagat. kraam