tisdag 22 mars 2011

Vår!

Tänk vad vi har väntat på detta! Termometern på plusgrader när man kommer upp på morgonen, idag var det 5.3 plus, härligt. Följde lillprinsen till bussen och vi blev riktigt lyriska. Pratade värme, sommarskor,blommor och så kom det en Chevrolet med en V8- motor så då måste vi prata motor i EPAn han bygger. Det är mycket bilprat hemma just nu. Våren lockar fram bilkänslor tror jag. Börjar längta efter den där härliga känslan av "vinden i mitt hår" som det står i schlagern. På tal om schlager visst var det en bra låt som ska representera Sverige i Eurovisionsschlagertävlingen, puh, långt ord det där, fanns ju bättre låtar men jag tror han har en chans. På tal om att representera Sverige så skäms man över det när man hör hur barn behandlas, sitter på ett barnhem i Sverige och ska skickas till ett i Makedonien och de är svensktalande. Skäms!
Här i byn händer inte mycket, ja, jag hugger is på gården och tjejerna snackar killar och det manliga släktet snackar bilar, ja det är väl det som händer. Jo, snön smälter undan och bästa syster har kommit hem från Thailand men.........! Får nog se till att det händer något ..........Nej, det funkade inte........ja, fortsätter väl i samma gamla fotspår. Men rackarns när man kan sova i husvagnen då sopar jag dammet av den och fär iväg en sväng, tjofläng!
Fick visst lite vårnoja men, shit happends.
Puss och kram hela dan! PLUPP

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du får vara glad att det inte är tvärtom så att tjejerna snackar bilar och "det manliga släktet" snackar killar......... då skulle du känna dig i lä!? :-)
..... men jag vill ha nattkallt!! Gärna -10 på natten .... och 0 10 på dagen, DÅ är det som bäst!

Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Va roligt att du tittat in hos mig.
Ska kika runt lite hos dig också :)
Visst är det härligt och vackert med lök :)
Ha en bra dag.
Kram
Jessica

Maria sa...

Jag njuter också av vårkänslor. Men det är ju mycket snö här nu, så vi har ju mer vårvinter än vår.

Stina sa...

Här stormar det idag och snö smälter fortare än vad man trodde att den skulle göra.:-) Kram Stina