lördag 24 oktober 2009

200 besökare! Jiha!

Såg just att jag haft 200! besökare, fantastiskt! Jag som mest skrev för mig själv i början. Men det har blivit ett roligt "måste". Veckan avslutades men en "fredagsmys" kväll ihop med yngsta döttrarna. Vi gick på kinaresturang och gottade oss med "Fyra rätter". Alla tre är ju jätteförtjusta i kinamat så vi satt som tre ufo och bara åt. Såg nog kul ut när vi kom, alla tre har köpt ugs(fusk, har inte råd med annat) och dom är som ni vet, breda, platta och raka. Inte så elegant precis men vansinnigt sköna. Jag som haltar lite och är rund såg säkert ut som en pingvin. -Ursäkta men serverar ni fågel här. -Ja. - Men då vill jag beställa fyra rätter.
Sen kom efterrrätten! älskar friterade bananer, men nu serverar de ju bara en halv banan och en kula glass! snåljåpar! Vad är det till tre efterrättsälskande kvinnor! Nej, fram för större efterätter! Sen, godisälskare som vi är så blev det Gränby och Kvantums lösgodis. Ja visst ja minstingen i gänget köpte ett par jeans, fingerborgsstora, hon ser ut som tummelisa, men hon köpte ett nummer för små. -Men mamma dom sitter mycket bättre då! Mina jeans sitter som en smäck tack vare bilringar och mage! Jag har ingen modellkropp precis. Men kramgo är jag. Lillprinsen säger -Mamma det är så mjukt att krama dig! Nej, slutsvamlat nu ska jag skjutsa Anna till jobbet så hon får kränga lite skor.
I'll be back. PLUPP

9 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hej
klart man måste få unna säg lite,
här finns det bilringar oxå, hahaha, ska väl ta bort dem någon gång tänkte jag :)
ha en skön lörda
kramis

Birgitta sa...

Vad gott att gå på Kinarestauran och äta. Men håller med om att det var snålt med efterrättn. När det är något gott vill man ju ha mycket av det.
Önskar dej en skön söndag.
Kramisar Birgitta

Gammelbålsta sa...

Hej!
Skönt att du mår bättre. Hur går det med butiken? Har ni lagt golvet färdigt? Tycker också att de blivit snåla på Kina restaurangerna, en halv banan!!! vad är det??
Visst är det kul med besökare på bloggen.Ha det riktigt bra. Kram Aydan

Lantliga drömmar sa...

Hörrödudu ! Bilringar är nåt att vara stolt över. Tänk så bra vi kommer att hantera influensan vi har ju lite att ta av. Sen har jag läst i nån tidning att det är trendigt med former *fniss*. Kramis Från stora dottern

Sjabbig men chic sa...

Låter mysigt det där. Och såna där fuskuggs är det jag använder som knasterskor inne. Typ, tofflor kan man säga. Jätteskönt.

Ha en jättefin söndag!

Kramis Lisa

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig! Kul att du gillade mitt betonghjärta. Den kommer väl till pass på Alla helgons dag. Det var längesedan man åt kinamat... blir riktigt sugen.

Ha en bra vecka!

Huset vid ån sa...

Visst är det gott med kinamat...Det där med tajta jeans på din tonårstjej är nog väldigt vanligt! Ha en bra vecka! Kramis Therese

Cc sa...

Vad mysigt att gå ut och äta, här tog vi med oss hem. Tyvärr inte kina, längtar efter friterad banan, vad snålt. Kram

Unknown sa...

Thanks for visiting!

Cheers!
Julie
Julie Magers Soulen Photography
Blog of Note