onsdag 7 oktober 2009

Sol och blåst

Idag skiner solen men det blåser ganska hårt. Vi bor lite inbäddat i en bukt på berget så vi känner inte av blåsten så mycket. Men inatt vaknade jag av att det tog i ordentligt nere vi sjön och kom upp i trädkronorna hit. Till saken hör att jag tycker om alla väder men inte blåst. Klarvaken alltså och tänkte att nu ramlar väl något av de gamla träden hos grannen. Fniss, det var mannen! Han sover med en s.k. c-papp,en typ av respirator, för sin snarkning och andningsuppehåll, han hade vridit sig i sömnen så det blev läckage med luft ut i rummet. Där hade jag min storm som skulle fälla träd. Nog för att hans snarkningar skulle kunna fälla träd men så var inte fallet nu. Så idag är jag mör , har varit vaken sen halv 4. Ska nog ta en tupplur sen, annars orkar jag inte åka med ikväll när det ska inhandlas golv till butiken. Ska bli ett klickgolv som går fort att lägga och ofta är väldigt tåliga.
Mycken tid går åt nu till att planera och dona. Öppnandet kommer närmare med stormsteg. Kommer inte att bli någon stor butik men det är meningen att jag ska känna att jag gör något meningsfyllt. Och nu när vi hade denna lokal så varför inte prova.
Jag är jublande lycklig i alla fall, en dröm som blir verklighet. Om det fungerar så blir det nog till sommaren möjlighet att kunna köpa med sig fika från butiken och sitta i trädgården och avnjuta det. Det är orsaken till att jag börjat göra stubbhus, det kommer att bli mera att vila ögonen på. Vattenfall, damm en paviljong där det ska finnas växter runt borden.
Ja, de säger ju att man ska ha visioner så........
Kramelikram PLUPP

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Vi har också haft storm här. Riktigt busväder.
Förstår att du har fullt upp med butiken. Ska bli spännande att se mera av den sedan.
Kramar till dej.
Birgitta

STENLYCKA sa...

Hej!
Tack för att du tänker på mig.Det värmer.Har inte riktigt haft ork och kraft att besöka din och andra bloggar.
Saknar er och återkommer efter begravningen som är på fredag.
Stor kram från mig

Anonym sa...

Jag säger bara en sak... Du är en modig & skön dam!!

Agneta