måndag 5 oktober 2009

Höstrusk

Helgen har bjudit på höstväder men jag har ändå fått mycket gjort. Har gjort färdigt mina stubbhus. Skulle visa bilder på dem men mannen har gömt dem nånstans i datan och jag är inte rätt person för att hitta dem. De blev så söta med lite svag belysning i och en groda i lera på taket. Har också dekorerat entren med lite lyktor, jung och stenar.
Hittade en så fin beskrivning av lövrosor så såna har Lillprinsen och jag tillverkat, blev så fint på borden. Lillprinsen har varit " Bosse Rappne wannabe" också, han har grävt, krattat,planterat och planerat för kommande säsong. Hoppas intresset håller i sig för han har bra ideer.
De STORA grabbarna har hållit till i garaget och svetsat på racebilen. Det går undan nu när de är två. Hoppas att den blir så klar att vi kan åka till motorshowen i Östersund i vår. Jag har varit på den en gång för 4 år sen och har nog sällan skrattat så mycket, tårarna sprutade när Pelle Snickers och Glödstiftarn gjorde sin show. De är inte kloka. Den helgen hade vi sån tur att på hotellet där vi låg så var det blues, rock och rockabillyföreställning på lördagkvällen. En helg man gärna tar i repris.
Idag blir det nog tillverkning av stommar till julkransar som jag ska sälja i butiken.
Ha en bra vecka. Kram PLUPP

2 kommentarer:

Cc sa...

Jo, jag sa visst det men det ena ger det andra så....Du vet hur det är.Kram

Nyckelpigan sa...

hejsan! och tack för dina kommentarer i min blogg, alltid roligt med nya besökare - önskar dig en jättebra tisdag - kram