onsdag 28 oktober 2009

Trött men kan inte sova.

Här sitter jag trött som jag vet inte vad. Men, kan inte somna. Har legat vaken sen elva. Har varit lite mycket idag, fick samtal från dottern. Mamma kan du komma och följa med till sjukhuset? Ja, klart att jag gör. Vi satt där i några timmar 3 döttrar och jag sen bestämdes att en av döttrarna skulle stanna kvar hos patienten och vi andra skulle hem och vila. Men det funkade ju inte för mig.
Var meningen att jag skulle åka till La stada och handla lite golv idag men det kom annat i vägen, en valp som skulle vacineras. Det gäller att utnyttja tiden i dagens stressamhälle så medan dotra var med valpen så gick jag till himmelriket. Nej, jag menar ju Tygriket och sökte efter ett klänningsmönster. Är ett flickebarn som beställt en "rocka billy" klänning av mig. Jag fann ett mönster men också underbara tyger som ska inhandlas för att bli kuddar till försäljning i butiken. Jag har problem med att "idesprutan" har hakat upp sig den sprutar ideer hela tiden. Gäller bara att sortera ut det som är matnyttigt, alltså går att sälja. Vill ju inte ha skåpmat ligga i den lilla butiken. Nej, det får inte ligga och samla damm, då får jag ha mycket reor. Puh, det blev svettigt detta, rea..... mja, jo, okej då en i månaden kan man väl ha. Fick min favvotidning i postlådan idag, sy, sy, sy, vill jag men hinner inte just nu. Jo, till butiken men inte till mig själv. Tänkte att jag skulle sy en outfit med storskjorta, brett knytbälte och väst. Och till detta tights och ugs. Och så massor av Design C-s smycken som jag kommer att ha till försäljning. Tror det blir snyggt. Har lite beslutsångest om hur jag ska göra med Märta. Har lovat henne att hon ska få vara med i butiken, men hon skrämmer ju folk! Nu har hon mest fått vara i tvättstugan men jag vet att hon sett fram emot att få visa kläder. När hon levde ensam med Uffe fick hon mest vara i garaget.
Vem Märta är? Hi, hi, hi. Jo, Uffes sambo före mig, en skyltdocka som har följt honom på bilutställningar när han ställt ut sin Hot Rod. Ingen svartsjuka här inte, jo kanske, hon blänger lite lömskt på mig ibland. Men då brukar jag dra ner peruken över ögonen på henne tills hon är snäll.
Kramelikramar. Mossa, mossa, PLUPP

Inga kommentarer: