torsdag 29 oktober 2009

Bortglömd dag igår?

Jag läste på en blogg om att titta på gamla fotografier från när barnen var små och minnas. Det är nog det jag sörjer mest att jag inte har några. Saknar massor med saker som är mina genom arv från släktingar, presenter, ja, det mesta från mitt liv fram till för 9 år sen. De få foton jag har kommer från mina föräldrar som förstått min saknad. Har även fått några av de äldsta döttrarna. Men det togs massor med kort som betyder minnen som ettårsdagen, egen tårta och få äta med fingrarna. Första stegen. Sitter själv. Skolavslutningar, med 6 barn så är det ju ganska många. Utklädning. Hästar, hundar, katter. Barnbarn. Goda vänner(en del visade sig vara falska), ja,det fattas så stora bitar från mitt liv. Jag förstår alla dem som forlorar allt i en brand. Men mina foton finns kvar. Jag har inte tillgång till dom på grund av elakhet.
Nej, nog med bitterhet. Idag ska jag hämta Anna, Barnbarnet skrivs ut idag så Anna kan åka hem. Hon har varit så duktig som ställt upp som stöd i en jättejobbig situation. Man lär sig något nytt om sina barn hela tiden. Hon visade sig vara starkare än jag trodde.
Senare så fortsätter jag med inredandet av butiken. Det går framåt. Nu börjar det synas att det ska bli en butik, en del förvaring har kommit upp. Ska börja med disken idag. Blir nog lite kuddsömnad också om tiden räcker.
Kramar Yvonne

5 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Tack än en gång för att ni finns. Jag är innerligt glad för att Anna varit hos min lilla fågelunge. Kramis

Anna sa...

Jobbigt med fotona. Det betyder verkligen jättemycket med foton, för man glömmer så fort. Jag tar massor med kort, särskilt på barnen. Alla säger att man inte tar så mycket kort på det andra barnet men det tycker inte jag stämmer.
Kram Anna

Anna (Dotter) sa...

Tack mamma!:) Gjorde bara det man gör för familjen, älskar dig för de snälla orden!:) Kraaaaaaam

Jenny Oak Fae sa...

Ja, nu mår jag bättre1

: )

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad tråkigt med alla fotografier. Hoppas att "den Elake" blir snäll någon gång och ger dig dem. Lycka till med inredningen i din butik. Jag får hålla utkik hos dig och får väl åka till dig och kika när du är klar. Det är ju inte så långt. Ha det bra Kam Aydan