torsdag 8 oktober 2009

Lågtryck

Vissa dagar är så dåliga att man bara vill dra täcket över huvudet och sova vidare när klockan ringer. Ni vet dom där dagarna när man känner att marken gungar lite under fötterna och det känns som om man ska förlora markkontakten. I dag är en sån dag. Men envis som jag är så tänker jag inte låta Ågren komma in, han har haft alldeles för stor plats hos mig tidigare så här finns ingen plats just nu. Jag ska riva bort en gammal plastmatta i butikslokalen så jag har bara tid med det. Vi var ju och köpte ny golvbeläggning igår kväll. Det blev ett clic-golv i ekfärg. Tror det blir bra. De flesta golv i huset är trä så det passar nog. Har underbara furugolv i 3 sovrum som, när det blir tid, ska slipas och oljas tror jag. Tycker det är så snyggt med vita furugolv. Har någonstans läst att man kan såpskura så de blir vita, men får ta reda på mer om det.
Ute är det soligt och kyligt idag. Har varit iväg och skjutsat och hämtat barn i omgångar, har nog skämt bort dom med att skjutsa jämnt, men jag vill ju underlätta för dom.
Ideerna pockar på om vad jag ska ha i butiken. Har tänkt mig en disk i vit pärlspont, det är ett material jag älskar. Iförra huset så hade vi det i köket, så vackert. Ett skåp i köket byggdes, efter mina ritningar, av mannen i pärlspont. Sedan målades det i ljust grått. Iden fick jag från ett skåp vi hade när jag var barn. I mitten högt upp så målade mannen vårt monogram i lite mörkare grått med skuggningar, så snyggt! Han är duktig med penseln. Tänk, Uffe han kan nästan allting!
Nej, nu ska jag vila en stund med en god bok och sen blir det borttagning av golvmatta.
Mossa, mossa alla människobarn i människoskogen, som Nicke lilltroll brukar säga.
Kram o hej. PLUPP

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

det ska bli spännande att få se hur resultatet blev med golvet
lycka till
kramis

Lantliga drömmar sa...

Ja köket i Lillkyrka var sååååå mysigt.