måndag 26 oktober 2009

En liten gåva till er alla.

Först vill jag tacka för alla gulliga kommentarer som kommer hela tiden.
Här kommer en vers som jag fick av min mamma för c:a 20 år sedan och den sitter på mitt kylskåp, har följt mig vid många flyttar. Jag ser den varje dag och tänker faktiskt på vad jag läser.
"VAR DAG ÄR EN SÄLLSAM GÅVA EN SKIMRANDE MÖJLIGHET"
Helgen har varit en tid i slöhetens tecken. Lördagen hände inte mycket. Uffe åkte och lekte med dom stora pojkarna så honom fick jag hämta halv tre på natten/morgonen. Då kom två galningar gående på stora vägen i kolsvarta mörkret med bara ett ynka minireflex. Hade inte sett dom utan, fick skjutsa hem Pettsson och vidare hem med en spritdoftande man . Tur att jag inte fick stanna och blåsa för jag tror jag blev hög på ångorna i bilen. Väl hemma så fick lilla My ett utbrott för att inte mamma kunde hämta pojkvännen i Lillytown, så det blev stamp i trappen och dörrsmäll. Pang! Det är rart med tonåringar. Kunde inte sova så det blev att sitta och knappa runt lite på datan. Sängdags och hamnade då vid ett sågverk och det blev ju inte mycket sömn då heller.
Söndagen blev lite roligare med ett besök på " Grillby IKEA", Uffe har döpt loppisen till det, där hittade jag lite fusksilver en ljusstake och 3 små muggar,en söt julkruka, en karott till min julservis för bara 10:- liten skada i kanten men ändå jag var lycklig,en gammal rulle med "syltpapper" tydligen något man använde för att sylten inte skulle mögla. En bit ska läggas på sylten och en större bit ska läggas som lock och bindas med snöre. Kul att ha! Ellen hittade ett fuskträd och ramar så nu har hon ramat in boyvännen.
Tänk så praktiskt att ha honom i flera upplagor. Det skulle jag inte vilja, Uffe räcker i en upplaga.
Allra helst när han pratar hemgjord finska eller ännu värre sjunger på hemgjord finska, ni skulle dö.
Är nu hundvakt och hittills så har han bara snott ett par trosor ur tvättkassen, tagit 2 par strumpor av Kalle, skitit på golvet, retat ZZ-top, jagat katten men nu sover han tack och lov!
Nej, nu är det dags för att starta upp kroppen för en hård dags färd mot natt.
Kramisar i massor. PLUPP

5 kommentarer:

Stina sa...

Kram gumman. Skrattar åt djurfasonerna. haha...

Birgitta sa...

Hej! Hos dej händer det minsann något för jämnan. Är det inte gubben eller ungar så är det en lånehund.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Hanna sa...

Nu låter du lite kinkig, var glad att inte Uffe började spela när han kom hem. Hm, tror att lilla hunden är en buse. Kramis

Cc sa...

Det var verkligen fina ord. Aha, det låter som hemma hos mig för ett par år sedan. Skönt att den tiden är förbi, bara en snart 19 åring hemma med eget körkort. Maken ja, sågverk har jag varje natt, sover bättre då han jobbar, hemskt men sant. Ta och vila upp dig nu. Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha...ja jag tror det räcker med en upplaga av mannen här hemma
också ;) Verkar som om saker och ting är ganska lika hos många familjer.

Ha en fin kväll

Kram Viveka