onsdag 11 augusti 2010

Lille Babs o Carola

Har suttit och tittat på reprisen Hemma hos Lillbabs. Kan inte rå för det men jag älskar den kvinnan. Hon verkar så empatisk, bjuder på sig själv, positiv, ser på sig själv med humor och så sjunger hon så bra. Hon sjöng slagdängor från förr, ja, ni vet ju att jag inte är purung, bara 27.......ja, lite till då. Jag som gått igen rätt mycket mindre bra saker har stängt att många känslor men när jag hör hennes sånger då rinner tårarna. Kanske för att det klingar an en ton som gör ont, vad vet jag. Men hon är skön.
Har även en annan artist som många spyr galla över som jag älskar att lyssna på och det är Carola. Hon är så fruktansvärt skicklig och allt görs med perfektion sen hur hon lever sitt liv "skiter jag i " hon gör mig glad och det är nog för mig. Nu stack jag ut hakan men " so what" som min polska svägerska brukar säga.
Idag skiner solen och hjärtat känns lätt så det finns möjlighet till en härlig dag. Lillprinsen och jag ska på "medusinkontroll" men för övrigt är dagen fri. Blir kanske en sväng till verkstan för golvrengöring.
Lev väl! Mossa, mossa gott folk.PLUPP

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Lill-Babs är förmodligen så äkta härlig som hon verkar vara även om jag inte gillar hennes sång. Men som du säger. Man är ju uppväxt med låtarna och därför klingar det an en ton ändå för mig.
Däremot Carola. Henne gillar jag varken på det ena eller det andra sättet men du har alldeles helt rätt. Var och en får tycka precis som den vill! :)
Variationerna skulle ju dö ut om vi alla tyckte lika.

Atelje Skärvan sa...

Hej på dig!
Tack för din kommentar.
Jag gillar din flotta "raggarbil"
den är säkert dyr i drift,men den är säkert värd det.
Önskar dig en härlig helg/Agneta

Anonym sa...

Du har så rätt!! Man måste få säga vad man tycker om utan att bli påhoppad och nervärderad. Vi tycker alla om olika grejer och så länge vi inte skadar nån annan så måste det respekteras. Ser ofta att folk kritiserar artister och TVprogram, vilket i sej är okej, men sen så trycker dom ner alla som gillar artisterna och programmen..... Är dom så mycket bättre och intelligentare än andra?
Hälsningar från Maria