måndag 23 augusti 2010

Ledig helg

Såå skönt! Har bara latat mig i 2,5 dagar. Åkte iväg i fredags kväll gubben, lillprinsen och jag. Resmålet var Kjula flygfält utanför Eskilstuna. Anlände vid niotiden på kvällen. Hann bara lyfta ner cykeln åt lillprinsen så var det, - Jag ska kolla lite, sen iväg. Då kunde vi vuxna installera oss lite, ta en kopp kaffe och jag kunde starta mitt lata liv. En stund senare så dök lillprinsen upp med kompis hemifrån och de ville ha både cola och godis. Underliga barn! Eller tonåringar ska jag väl säga. Efter en rätt mysig stund med prat och skoj så tog vi den obligatoriska promenaden runt för att se på alla bilar. Det var fler än tidigare och vilka bilar sen. Muskelmaskiner var man såg. Stannade efter vägen för att prata med bekanta och diskutera vad de gjort för förbättringar sen sist. Tillbaka i vagnen så blev det lite god nattamat med go´dricka till oss vuxna, lillprinsen får hållas med cola. Sömnen gjorde sig påmind så bäddning och natta kudden.
Vaknar till ljudet av vrålande motorer, konstigt då blir man inte irriterad, ligger bara och myser av ljudet. Blir serverad frukost, ja, jag var lat, men ack så skönt. En dag fylld av bilar, bilar, bilar och återigen................ bilar. Kvällen tillbringades i förtältet med bekanta, bl.a. min gamla skolkamrat som jag träffade igen efter xx antal år förra sommaren. Somnar till ljudet av Gogetters, inte fel på min ära.
Vaknar nästa morgon av vrålande motorer, blir återigen serverad frukost, nu i förtältet. Mums! Ser på lite bilar, kollar starter och funderar, ska jag verkligen klara detta nästa sommar, bränna däck, gasa som en galning för att köra 200 m. på xx sekunder. Men så känner man motorljudet i kroppen och ..... jo det ska jag!
Nu så är vardagen här igen men det är skönt. Första dagen sen sommarlovet började som jag är helt ensam hemma, ljuvligt att rå sig själv en stund!
Mossa, mossa PLUPP

Inga kommentarer: