tisdag 17 augusti 2010

Lite nya bilder

Så kom det då äntligen en bild på PLUPP. Blev ni skrämda, men jag är inte så farlig som jag ser ut. Bilden är tagen av gubben när vi var på cruising i Uppsala. Har också lagt in en bild på vår matplats, jag är ingen superfotograf men man ser hur det ser ut i alla fall.
Idag var jag och hämtade Norpan, Steffe och Kjell. Norpan har hjälpt mig med renovering av de rummen som ska bli butik. Jag orkar inte göra så mycket själv efter som att min astma har blivit så mycket värre. Men det går åt rätt håll. Det är förkylningsastma så det är bara tillfälligt.
Det första rummet börjar bli klart, vitt då förstås med gråa lister. Vi kläcker ideér hela tiden så slutresultatet vet jag inget om än. Men den 4 september så hoppas vi på att kunna öppna igen. Ska bli så underbart roligt! Då kommer jag att ha butiken med 3 rum och ett arbetsrum i trapphallen på övervåningen. Det kommer att finnas möjlighet att dricka en kopp kaffe med något till och jag kommer att ha öppet fredag till söndag med möjlighet att boka andra tider om man vill. Tror att det kan vara bra med tanke på att så många jobbar helg och inte kan komma då. Nu kommer det också att finnas lite "blandat gamla saker" förutom det jag haft tidigare. Ska bli roligt att prova det också, jag har alltid älskat gamla möbler så något sådant kommer att finnas ibland. Ja, det var lite om vad jag sysslar med just nu.
Men nu får jag nog krypa ner under täcket och försöka sova så jag kan bli frisk någon gång. Mossa, mossa alla vänner ,kramar PLUPP

1 kommentar:

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hej och tack för besöket i lördags! Den blå bilen trivdes bra på vår parkering, snyggt! :) Roligt att kakorna smakade bra! Låter spännande med butik, är ju så kul! håller utkik här och ser vad som händer. Glada hälsn Kerstin / Butik Blandannat