torsdag 19 augusti 2010

Vardagen kommer igen

Ja så känns det nu när skolorna börjat igen. Skönt! Jag tycker om rutiner, det gör mig lugn. Lillprinsen sa igår att skoldagen hade känts som 20 minuter så då var den nog rolig. Har oroat mig för att han inte skulle trivas men det ser ut att fungera. Han har ju också mognat mycket under sommarlovet. Idag är det blandväder känns det som, ömsom regn och sol. Hoppas det blir bättre väder i helgen för vi har planerat en dragracing- helg vid Kjula flygfält. Bara det inte regnar bort för prinsarna har väntat länge på det.
Ska, om jag orkar, fortsätta målningen av butiken. Har grundat det ena rummet och Norpan har nästan målat klart det andra. Måste lägga på ett kol känns det som. Men jag blir ju aldrig frisk. Undrar om det hjälper med kuckelimuck medusin? Borde nog prova det ihop med ett härligt skumbad kanske. Hjälper kanske inte men man har trevligt under tiden i alla fall. Men det får nog vänta till i kväll, här har vi varmvatten som värms av vedpanna så det måste eldas först och jag iiiiiiiids inte just nu.
Kramelikramar och mossa, mossa PLUPP

2 kommentarer:

Stina sa...

Det är härligt när ungarna trivs, så man slipper den oron. Majsingen trivs hon också.:-) Kram Stina

Hemmet Är Min Borg sa...

vilken snygg tjej i en fin bil, :)
du jag säger det samma man mår bra av rutiner,
må så gott
kram Jeanette