tisdag 10 maj 2011

Härligt att vara tillbaka.

Goa, rara tack från djupet av mitt hjärta för fina kommentarer!
Sitter här igen och funderar vad jag ska skriva om......hm......har hänt mycket sen sist. Butiken rullar ju på, öppet varje lördag. Blommorna blommar som de ska. Hundarna sköter sig. Javisst ja! Har äntligen fått träffa Annas nya vän! Det tog tid, kan undra om han är blyg som en viol eller rädd för mammahäxan? Nej, det är nog varken det ena eller det andra. Han jobbar för mycket så tiden räcker inte till. På söndag så fyller Vidde år, tänk 14 redan! Att tiden ska gå så fort, känns som igår när han som 3-åring tittade på mig i ny klänning och sa, -Mamma du är vacker som en gryning! Då ni hade mamma svårt att inte visa glädjetårarna. Men ska sanningen fram så berömmer han mig idag med, liten charmör den ungen.
Rustning av det gamla huset går framåt om än sakta. Målning utvändigt är det som gäller just nu. Taket ska rustas men vi har inte fått tag på byggställning förän nu så få se till helgen hur det blir.
Nu får ni må så grankott så hörs vi igen.
PLUPP

1 kommentar:

Baronessan sa...

Ska ta mig förbi ditt krypin någon helg. Jag måste ju se hur du har det.
Rart med rara kommentarer från barn. Dom ska man spara i sitt hjärta till den dagen man är lite gramse på dom ;) Grankott på dig!