måndag 9 maj 2011

Hurra jag fixade den själv!

Vi har varit utan data ett tag. Den bara gav upp och vi har varit på den och provat det mesta. Men så idag satt jag med en lånedata som jag inte riktigt kom överrens med......tittar upp och får se vår data som står där och lipar åt mig. Då tänkte jag.......gör det ibland..........du din fuling, akta dig för nu är jag på gång. Tror jag använde stora delar av hönshjärnan för jag fick fart på dataskrället! Så nu får ni stå ut med mitt babbel ett tag igen......till nästa gång. Den är gammal och skruttig men still going strong.
Helgen har varit skön. Gubben åkte på invigningen av Tierp arena så jag gjorde lite som jag ville, kan vara skönt ibland. Butiken var öppen som vanligt på lördagar, inte så trångt med kunder men jag trivs ändå.
Blivande hyresgästerna (Dotra) jobbar på med målning av huset. Vilket lyft, det blir så fint. Rött med vita knutar och gröna dörrar i rätt nyans.
Må så grankott på er. Mossa, mossa PLUPP

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att ha dig tillbaka!!

Kraam

//Ingemar

eWa sa...

Bra du fixade datorn, ibland kan även en blind höna hitta korn som man säger :-))) så känns det mellan varven för mig !

Baronessan sa...

Bra fixat! Men du... man ska klappa den ömt emellanåt på hårddisken. Datorer behöver också kärlek ;)
Apropå ingenting - i september väntas ett barnbarn komma och jag kallar den Plupp :)