tisdag 24 maj 2011

Min dag

Jaha, då är det dags igen. Vad då? Jo, att fylla "27" igen. Tur att det går bra att använda den siffran, känns liksom vant vid det här laget. Har gjort det "flera" gånger.....fniss. Väcktes tidigt av Gubbe med förkylningsskrovlig sång och ett litet silverfärgat paket. Det innehöll en vacker silverring. Rackarn, jag som inte hade räknat med något alls. Han vet att jag är så ledsen över att 2 av mina silverringar blev stulna för några år sedan, den ena en häftig ring med eldsflammor. Och den andra en stor klackring med rosa sten. Han hade varit in i den butiken som sålde dem men , tyvärr, de finns inte längre. Nu har jag fått 2 silverringar av honom som kompensation, en om året så nu får jag sluta tänka på de gamla.
Flaggan var hissad när jag kom upp och kaffe var framdukat. Något till vid den tiden, 05.00, vill jag inte ha så jag slapp det. Får ta tårta till helgen när vi har mera tid.
Tid förresten vi ska laga tak så det gäller att be till vädergudarna om bra väder då. Inte kul att stå i regn och jobba. Huset sträcker på sig mer och mer. Norpan och hennes familj målar och grejar varje helg och ibland kommer de ut även över en kväll och målar. Kunde inte tänka mig att det huset kunde bli så fint. Vi har sett det nu i 5 år och tänkt att det nog bara är att riva. Men så var icke fallet, stommen är okej. Så med mycket kärlek och jobb så kommer det att resa sig " Stolt som tuppen" en dag.
Nu har svammelmaja upptagit er tid för länge så mossa,moss. PLUPP

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket firande!
Inte dumt att fylla 27!

Kram

/Ingemar

eWa sa...

Grattis på 27-årsdagen ! ;-)))
Kram

Hanna sa...

Hmmm, mamma om jag är 32 och du 27?? Alltså är det som Nickes assistent sa, du är min syster!!
Hihi, grattis igen! Kram

Birgitta sa...

Gratulerar på 27-årsdagen!
Kram Birgitta

Anonym sa...

Grattis på 27 årsdagen,igen.
Måste vara tråkigt att inte bli 28=) D.Haglund

Baronessan sa...

Ett försenat grattis till dig! Kram!