onsdag 18 maj 2011

Veteran

Nu har vi gjort det igen! Vaddå tänker ni nu, jo galna ideer. Vi har ju köpt ett gammalt hus och gamla hus behöver rustas. Då behövs penningar för att köpa material. Vi har bara en inkomst i familjen så vi bestämde att vi säljer husvagnen. Men! vad ska vi ha när vi åker på motorevenemang? Vi får köpa en billigare. Sagt och gjort jag började söka i de lägre prisklasserna men det var i allmänhet häckar som inte gick att rusta utan att håret vitnat och äldreboendet står för dörren. Men så i måndags så fann jag "pärlan" en husvagn från 1967. Veteran som matchar Cadillacens 1966, hurra. Enda kruxet var att den fanns i Dalarna hm, lite långt. Shit happends, jag mailade ägaren och fick svar igår att det fanns en före oss som skulle komma 16.00 men om de inte ville ha den så skulle de höra av sig. Nagelbitningen började, gubbe slutade tidigare, 16 kom och gick...........inget mail när klockan var 17 okej, vi fick den inte. Då säger gubbe, - Jag ringer och kollar. De ville inte ha den var beskedet. - Vi kommer, säger gubbe. Så vi sätter oss och åker, 22 mil tror jag det var , enkelresa och vi var hemma halv 2 inatt. Men det var det värt. Nu står den där på gården och den var bättre än vi hoppats, bara att byta tyg på dynorna, sy gardiner och måla så är den "fit for fight" till våra bil och motor trippar.
Men rackarns vad jag är trött idag, körde mesta tiden själv, med en snarkande gubbe bredvid.
Mossa, moss PLUPP

4 kommentarer:

Hanna sa...

Spännande att se den, då vet du vad du har att göra i veckan!! SYY! Hihi
Kramis

Stina sa...

Vad spännande. Men jag förstår att du är trött.
Siljansnäs ligger lite utanför Leksand. Vi bor i Bjursås och det ligger mellan Falun och Rättvik. Men det är ju inte SÅ värst långt ifrån.
Kram Stina

eWa sa...

Grattis !! Ibland blir allting bara så bra :)
Kram

Unknown sa...

Ibland ska man ha tur. Grattis!
Vill se den! Lägg in några bilder!!

Kram!