onsdag 19 augusti 2009

Besked efter 3,5 månader.Tjusigt sjukvården!

Idag efter 3,5 månader så får jag besked om min tarmsjukdom. Den är helt borta och jag behöver inga mediciner. Provet togs sista april och jag skulle få besked i slutete av maj. Då har jag alltså tagit medicin helt i onödan i 2,5 månader! Man skyller på varandra att det var en kollega som arkiverade utan att tala om resultat och sedan så läser man helt plötsligt journalen och då ska det ursäktas. Jag tycker att sjukvården i Uppsala län är PISS! Nu går jag åter in i min deppighet som jag inte vill ha, har ju nyligen kommit ur! Jag skulle prata med patientombudsmannen i Uppsala säger doktorn, men jag är inte den som kan prata och bråka. Har blivit felbehandlad tidigare för 5 år sen och det resulterade i en akutoperation som tog en bit av tarmen, livmodern och en äggstock. Jag orkar inte bråka, blir så ledsen.

Inga kommentarer: