måndag 24 augusti 2009

Kryssning!

Jaha, då har man varit på sitt livs första kryssning! Ja, med bil alltså. Det var cruising i lördagskväll. Runt Uppsala centrum, såååå mycket bilar. Både superfina och mer vrakbetonade, men jag tror att alla hade kul. Jag hade sån tur att Uffe körde, coolt med "fyllchaffis", jag drack en burk cider! Himmel och pannkaka och en öl också! men där går gränsen, det fanns dom som nog bara minns att de åkte dit sen är nog minnet borta. Jag tyckte att det var förhållandevis lugnt(under den tiden vi var där) visst lät det men hur köra stora starka motorer utan att det låter, visst luktade det avgaser men stora starka motorer vill ha bensin. Det är så sällan så det kan vi klara. Det var Epa, hotrods, customs, orginalbilar, gamla som nya. Det är imponerande att se dessa gamla bilar som är rustade till nyskick. De blänker så man kan spegla sig i dom. Men även de som är rostiga har sin charm, och den röda tråden som håller ihop alla är det brinnande intresset för motorer och det som hör till. Där borde det göras mer för att ge dessa entusiaster, gamla som unga, en egen plats att meka på. Nu får de hålla på där det finns möjlighet. En del bygger sina bilar i naturen för de finns inget annat val. Motorfolk är ett seglivat släkte. Nej, nu ska jag ägna mig åt en annan motor, tvättmaskinen, undrar om den går att trimma? Skulle behövas så jag hinner göra annat också. Puss PLUPP

2 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Hejhej! Tack och bock för söt kommentar! Ha det gott // Anna

Hanna sa...

Ja, om du lyckas trimma tvättmaskinen så kan du få göra det åt mig sen. Har stått och kollat med klocka och timern på tvättmaskinen stämmer definitivt inte. Den har nån egen tid, typ 1 minut är 3 minuter lång. Hm, måste va en karl som fixat den. Hihi
har glömt att lämna tillbaks dina byxor, men de kommer. Kram