fredag 21 augusti 2009

Då har första veckan i skolan tagit slut och det gick förhållandevis bra. De äldre barnen som går på gymnasiet är ganska kritiska, hoppas det blir bättre, men Vidde han travar på. Det var nog väldigt spännande att få börja på högstadiet fast han bara går i 6:an. Med sin medicin så klarar han det jättebra. I torsdags så gick hela klassen till Alsta sjö för byggprojekt, de skulle bygga en båt av det de hittade i naturen men, bad var roligare så det blev visst bara 2 båtar. Vidde hade beställt hämtning av mig med Cadillacen, ville nog skryta lite för kompisarna, så jag åkte dit.Men vad har ungen gjort! jo, badat med kläderna på! Så även hans kompis som skulle med hem. Det var bara att stoppa in blötdjuren och hem för klädbyte. Senare efter grillad kyckling och sallad var det dags för första fotbollsträningen efter sömmarlovet. Den gick bra, han fick mycket berömav sin supertränare. Idag har jag varit till min mamma och pappa för att städa av lite för morgondagens familjeträff. Det var mycket uppskattat de fick upp nya gardiner också så nu ser det så gulligt ut i deras lilla torp. Nu är det alldeles tyst i huset, Vidde sover och Uffe går och skrotar med något i nedervåningen, han har tittat på V på tv-n och kom upp för att kommentera de hemska hockeyfrillorna de hade. Tänk vad vi spökade ut oss förr. Men Conversekängor de hade jag minsan när jag var 11 år, ett par ljusrosa det var 1965 och jag har faktiskt ett par nu också som jag fått av Anna, hon tyckte att mamma visst kunde ha Converse. Jag klär mig nästa som på 60-70-talet, fast det är klart ! Allt klär en skönhet! Nattinatt, kramar PLUPP

Inga kommentarer: