måndag 17 augusti 2009

Stadsresa

Idag har yngsta sonen och jag varit till Lillytown(Enköping) han skulle på ett uppföljningsbesök för sin ADHD och det var som förväntat bra. Sedan så var det en ny kontroll till playstation som stod på listan, det fanns ingen men när vi kom ut till bilen så fanns det nästan ingen luft i höger framdäck. Panik! det är ju inga vanliga däck och fälgar på den bilen så jag vill ju inte förstöra fälgarna(typ 7.000:- styck) så vad gör jag nu? Ringer Uffe så klart! -Hur mycket luft ska det vara i däcken? - Ja, det var en bra fråga, du får titta i dörrkarmen eller luckan till tanklocket, där brukar det stå. - Okej, jag kollar. Jag sliter upp dörren- ingen skylt. Men tanklocket där sitter det- ingen skylt. -Jag skiter i det vi åker till macken. Sagt och gjort. Fram till macken och sliter åt mig pumpmojängen, kollar 1 kg! Hjälp tänk om jag förstört fälgen! Men hur mycket ska det vara? Kommer på att jag har 2 framhjul och att det andra ser okej ut, kolla trycket där och trycker i lika mycket i det platta. 2,2 kg, ojdå! fyller däcket men nu är vi så utmattade att vi måste få näring akut så det blir "Donken" och chicky bits med strips och mozzarellaost. Sen orkade vi åka hem igen. Utan problem och däcket har fortfarande luft kvar, tror jag!!!!! Puss o kram PLUPP

Inga kommentarer: