fredag 14 augusti 2009

Himmelen får vänta

När jag var liten och gick i söndagsskola och tant Viola berättade om Jesus. Hur han steg upp i skyn. Det trodde jag på och tänkte mig att det var ljusa strålar genom molnen som lös på honom. Ikväll när jag hade skjutsat Anna till bussen och var på väg hem så var himmlen precis så vacker och jag tittade och tittade men såg inte nån. Men min barnatro finns ännu kvar så vad tiden lider så får jag nog veta om det var sant. Men det dröjer länge för jag har sagt att minst 95 ska jag bli om jag får bestämma. Och då ska jag sitta på hemmet och vara en riktig häxa. Hytta med näven åt moppepojkar som kör för fort och muttra på "raggarna" som kör stora bilar. Som Cadillac och liknande. Nä, det är klart jag blir nog hellre en övervintrad raggarkärring med tonat hår och svart mascara. Det vore en syn! Som vanligt så halkar jag ut i galenheten men "shit happends" som man brukar säga. Börjar med Jesus och slutar med raggare. Vi är alla guds barn. Puss PLUPP

Inga kommentarer: