tisdag 4 augusti 2009

Tisdag

Tänk vad en kopp kaffe kan göra underverk. Här släpar jag mig upp ur sängen, vidrigt trött, kissnödig, sur och irriterad (att vara kissnödig är ingen hit när man har en kropp som inte vill lyda) famlar mig ut på toa, puh vad skönt. Ja visst ni ska få gå ut hundrackare, ner för den förb.....e trappan. -Ut i skogen med er hundar. Uppför den förb.....e trappen igen. Medicin för allt och ingenting. På med vattenkokaren, kopp, kaffepulver och nu kokar vattnet. Häller i koppen och så lite mjölk. Dricker en första varm sipp - Mm, vad gott! Hej lilla älsklingsvovven matte älskar dig och du stora lufsa vad gjorde jag utan dig. En sipp till. Undrar om jag ska fråga syster om vi ska gå ut och roa oss med dans. En sipp till, jag undrar om jag ska ställa lite fler blommor i min trapp? Gillar den. Ja, tänk vad en kopp kaffe kan göra.
Puss o kram PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja, kaffe är bra. Man får liksom energi och blir en bättre människa för de stackare runt omkring en. Kramis