onsdag 5 augusti 2009

Trädgårdsfunderingar

Det är så vackert nu. Allt är grönt och lummigt, solens strålar smyger sig mellan bladen på vår ek som står på baksidan. Vintergrönan är som en matta och murgrönan klättrar uppför berget och trädstammarna. Den är vintergrön så när frosten lyser vit ser det ut som girlanger. Frost, burr det vill jag inte tänka på nu. Jag är ju en sån där konstig mäniska som inte tycker om vintern. Har inte alltid varit sån, även jag har älskat att åka utförsåkning och pulsa i snö, men när min sjukdom blev värre så gör kyla ONT. Nej, tacka vet jag en lagom varm sommar dag!
PLUPP

1 kommentar:

Anonym sa...

hej kära fru Plupp,

gillar att läsa dina funderationer (vet Du att jag lärde mig detta ord när jag arbetade i Norrland, betyder funderingar....by the way alltså) om ditten och datten, och så älskar jag DIN suveräna & underbara bil!!

hälsningar från agneta i österlensspenaten