torsdag 27 augusti 2009

Tändpapper

Vi har en pågående diskussion här hemma om vilket tidningspapper som är bäst att tända i pannan med. Uffe tycker att EP det ska man prenumerera på för den är så bra att tända med. Då måste jag säga att visst den är ju så tunn så den går ju bra att använda som skithuspapper också. Sen är det ju så att UNT är mycket bättre, fler blad, tjockare papper och tjockare tidning alltså man kan tända sur ved med den. Jag har haft den i så många år att jag känner mig mera van med den. Men jag har en annan favorit ICA Maxis reklamtidning, Den är kraftig och det tar ordentlig fart när man tänder med den, annat än de blankade reklambladen som kommer fladdrande ner i lådan. Jag är så trött på reklam! Jag går till lådan, öppnar och hoppas att idag kanske det kommer nått kul. Åh, lådan är nästan full - Coop, ICA från 3 olika orter, va, sjutton ska jag med reklam från Bålsta med! Finns ju butik i vårt lilla samhälle 3 mil närmare. Det är stora kataloger, var ska jag lägga dom? Den enda som är nått att ha är ju IKEA, inredningsbibeln
för så många. Nej, nu ska jag gå ner och lägga in mer ved i min ICA-reklamstända panna så det finns varmvatten till min kropp att tvaga sig i. Tror det blir ett bad efter duschen, kanske ett litet glas vin också. Nu ska här mysas med tända ljus i saneringsverkstan. Puss o hej PLUPP

Inga kommentarer: