torsdag 11 juni 2009

Fel dag

Någon av oss hade virrat till det så både brorsan och jag kom för att skjutsa men det gjorde ingenting. Jag uträttade lite ärenden istället, bra att få saker gjorda, och brorsan skjutsade paranteserna. Jag skjutsar nästa gång istället.
Det är skönt att få några timmar när man får göra vad man vill nästan.
Hände något härom dagen som gjorde att jag funderar, gör jag ofta, över varför människor inte kan vara ärliga mot varann. Man spelar en roll för att få det man vill, tänker inte på vad den eller de personerna känner och tänker. Men det händer så ofta att det kanske inte tas på allvar att vara ärlig. Nog talat om det. Solen skiner och snart ska lillebror på fotbollsträning och avslutning med saft och bullar. Vi föräldrar får också vara med så Uffe och jag åker dit när han kommer hem. Uffe har varit och hämtat en ny bil idag som vi ska få provköra en vecka. Spännande!! Kanske stoppar vi den full av ungar på lördag och åker på tävling i Sundsvall. Tror att klassen heter "slamdoor" som Lindberg bros kör. De är vänner till familjen, genom att de är söner till Uffes chef. Brukar vara häftigt med vrålande motorer och gummirök. Adrenalinet flödar där.
Må så grankott! PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv