tisdag 9 juni 2009

Fotboll

Jag har ju ett gammalt växthus, det är lagat och inte ett sånt där tjusigt som man ser i inredningstabloiderna, men, jag älskar det! Sitter gärna där och filosoferar över en kopp java, ett glas cider eller bara är. Så i söndags efter en dag med rabattrensning så tänkte jag dra mig tillbaka med en kopp java framför tv-n. Sagt och gjort har precis slagit ner rumpan i bekvämt ryggläge så slår stora larmet på! In kommer yngsta sonen hysteriskt tjutande och jag uppfattar bara VÄXTHUS och gråt.Tror då i mitt chockade tillstånd att han eller storebror ramlat in i växthuset och skurit sänder sig eftersom de spelat fotboll på gräsmattan , när jag gick in. Och när de leker går det hett till, så jag springer ut. Men, det var bara fotbollen som hade hamnat på taket på växthuset och smällt en glasruta. Det var därför han var så förtvivlad! Hela kvällen var lillebror arg på sig själv men innan sömnen kom så hade det gått över. Får nog dämpa min kärlek till växthuset. Tack och lov så har jag en riktigt snäll vän som är glasmästare. Han skänkte mig två nya rutor så nu är allt frid och fröjd igen. Tack Sigge! !
Nu börjar det dra ihop sig till skolavslutning och yngsta tösen har många tankar om vad hon ska ha och hur håret ska vara, om det har rätt färg till förlängningen, vilka skor. Ja, jag minns ju hur det var att sluta nian. Men det var ju på medeltiden och man gick barfota klädd i säck! Hi hi!
Kläm och trut! PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv