söndag 28 juni 2009

Svettigt värre

Der är varmt! Men klaga inte det var det här du ville ha i vintras när det snöslaskade och du eldade och frös! Så tänker jag när det är som svettigast, fy mig , vara så otacksam när det äntligen blir varmt. Men det är ju oliiiidligt hett! Vi har hållit på i en vecka nu och försökt hitta en bra och snygg bil, det måste vara en cab. Idag när jag var till Uppsala med Ellen hade det varit ljuvligt att köra nedcabbat, men min Chevrolet Transport går inte med på det. Tror den har gömt knappen till cabben för att retas med mig. Det får bli konservöppnare och en sån där nyckel som man rullar upp taket på, skulle se ut som en öppnad konservburk. Men "vem bryr sig" bara det blir svalt.
Har haft en lugn och avkopplande helg med en liten del av familjen, Uffe och Arvid, men vi har haft trevligt. I fredags hade jag frikväll för mig själv så jag var till Uppsala och gick och strosade i affärer, shoppade lite kläder och handlade lite nödvändigheter som mat och godis. Igår var vi och köpte ny mobil till Ellen istället för den som ligger på sjöbotten men den här gången så tecknade vi en drulleförsäkring. Det går åt lite för många mobiler för henne. Efter att vi släppt av Ellen hos pojkvän så åkte vi till Lillytown och tittade på bilar, de ställde ut gamla klassiker, kul. Idag så var det mamma och Ellen-tid som gällde så när vi gått i 3 timmar i affärer var mina fötter som värkande knubbar, jag vägrade ta ett steg till. Mycket kläder blev det åt Ellen.
Nu ska jag umgås med man och son. Mossa,mossa alla människobarn i människoskogen. PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv