onsdag 17 juni 2009

Snart midsommar

Hej alla. Tänk snart är det midsommar, det går så fort. När man var liten så tyckte man att tiden stod stilla men nu svosch! så har det gått 2.5 år utan att man riktigt fattat. Ja, så länge sedan är det sen vi flyttade in i "det här rucklet" som säljaren sa. Vi tyckte nog något annat, men visst var det många skavanker men vem har inte det. Jag själv har ju en fotomodells kropp gömd någonstans innanför fettet, gäddhänget, magen och rynkorna, visst ja, glömde min fasta byst. Om jag har bodyn på! Bara man tittar efter riktigt noga. Efter 6 graviditeter får man se ut som mig. Tror att jag duger ändå. Är så stolt över mina barn att det uppväger mer än nog. Det är alldeles för mycket hysteri om hur man ser ut idag. Unga flickor som svälter sig till döds för att "passa in", ja även grabbar. Sorgligt att modeindustrin har sådan makt.
Idag så blir det nog att försöka hålla sig kvar inne för huset behöver en rejäl städning. Jag är ingen älskare av att städa men jag älskar när det är nystädat. Mina hemmavarande barn tycker att städning är onödigt och gubben ser varken om det är städat eller inte. Möjligen ser han om jag flyttat favoritfåtöljen precis när han ska sätta sig i den. Nu, när han har upptäckt hur roligt det är att blogga så varken ser eller hör han något efter middagen fram till han upptäcker att huset är tomt och tyst. Då har vi somnat allihop. Ingen romantik där inte! Jag skulle kunna åka bort och vara borta i flera timmar utan att han märkte det. Möjligen skulle han säga när jag kom hem, - Jag är kaffesugen, vill du ha?
Här skiner solen så det kommer att vara svårt att inte smita från städningen och gå ut. Får väl hålla fast mig i dammsugaren. Tjo och hej, från virriga mej. PLUPP

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Låter tråkigt att städa när solen skiner. Själv jobbar jag inte heller så kul när solen skiner. Men jag slutar tidigare i allafall. Så när jag kommer hem blir det bakning och mer förberedelse av midsommarmat.

Bloggarkiv