lördag 13 juni 2009

När fasen ska man få påta i trädgården! Ja, det ska vara i sjöstövlar då.Det bara regnar och regnar. Jag längtar ut! Fick en så bra bok av mina två äldsta döttrar i morsdagspresent,Gjuta i betong av Malena Skote och där har jag fått så mycket inspiration. Gjuta damm det hade vi redan börjat förbereda men nu ska jag mura upp "trollmors fåtölj". I lecasten och hypertufa. Det är en blandning av sand murbruk och torv som man kan få se ut som sandsten genom att använda stålborste. På fåtöljen ska jag plantera mossa, taklök och stensöta tror jag. Ska också försöka mig på att gjuta ett rabarberblad och ha som vattenblänk. Planer finns också på att gjuta lite roliga plattor och figurer men det får framtiden utvisa. Det är inte någon större ide att stoppa några barn i bilen och åka på motortävling, regnar det så startar de inte. Får se vad vi kan hitta på, kanske jag ska göra leken "mammas jobb" en får tvätta någon får städa en laga mat ja, det finns mycket man kan göra men mamma får nog inte så höga poäng. Det blir nog bara nollor. Igår kväll efter mat och slapp så var vi på väg ner för att glo på tv när jag kom på TP det var det länge sen vi spelade. Pojkarna hakade på så det blev Uffe, Kalle Och jag som spelade och Arvid var avbytare vid kiss och rökpauser. Kul var det, Kalle klagade över att det var så gamla frågor men han ledde länge. Jag vet inte hur det slutade för då hade jag hunnit gäspa och nannat kudden. Nej, nu kommer det två pojkar som vill ha frukost. Må så great! PLUPP

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Ja du kan ju läsa mitt inlägg, är bara klä på sig och gå ut. Min Patric är galen hi,hi.

Bloggarkiv