måndag 15 juni 2009

Hoppfullt

Det finns hopp! Det regnar inte. Idag ska jag ut! Gräva i jorden, få fart på dammprojektet. Var ute i regnet igår och klättrade på berget som en stenget, fick inspiration om hur jag ska göra. Kalle sa, när jag kom in, -Morsan du bara stog och stirrade jag trodde du hade dött och fastnat i den där ställningen. Tack för det, jag stog och tog in stämmningen (med regnet rinnande från regnjackan ner på byxorna in i skorna) men jag fick inspiration. Ska gräva bort fulblommor från en rabatt nedanför berget och sedan flytta jord och blommor från berget dit, så det blir en slänt. Mycket ont kommer jag att ha när det är färdigt. Min höft vill inte vara med och anlägga trädgård. Tack och lov för Alvedon som tar bort en del av värken. Behöver också klippa gräset, är som en djungel nu. Jag som tillhör "Fan-e-ni-folket, enligt mina barn, kan ju gå vilse där.

Just nu är det bara jag vaken i huset, gubben har åkt till jobbet. Men en nosig katt sitter bakom dataskärmen och slänger fram en tass lite då och då och försöker starta bråk, men jag har ju inte tiiiid, ska ju svamla om ingenting som vanligt. Funderar på att möblera om lite på övervåningen, är inte nöjd med hur det ser ut. Är ju inte ovanligt att jag gör det. När jag var ung, på 70-talet och vi bodde i en liten lägenhet på 60 kvm så möblerade jag om så ofta att min sambo sa att han visste inte från frukost till han kom hem till lunch om det var grytskåpet eller om det blivit leksaksskåp under tiden. Älskade att göra fint i fönstren också, en dag till Lucia hade jag sprayat konstsnö på vardagsrumsfönstret, dekorerat och satt upp nya gardiner när en grannfru gått förbi och blivit inspirerad. Hon gick hem och skulle göra lika men det slutade med att hon ramlade och bröt foten. Man kan ju säga att jag grävde gropen men hon ramla......elller hur blev det där? Shit happens, nu ska jag dricka lite kaffe och vänta på att min dotter ska smsa att hon är i byn och vill bli hämtad. Kanske någon annan smsar också vad vet jag...... den som lever får se. PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Men lillebror var ju sjyst. Som straff kan han ju få gräva och du delegerar arbetet med en kaffekopp i handen. Risken finns dock att han tar bort sånt som ska va kvar.
Möblera om är alltid kul. Sånt gillar jag. Hihi, där bjöd jag in mig själv. Nä skoja bara. Kramis

Bloggarkiv