tisdag 9 juni 2009

Kaffe hos Inga

Idag blev jag inbjuden på kaffe hos grannen. En härlig gammal dam som har så mycket att berätta. Hon kom hit till byn när hon var 7 år gammal med sina föräldrar. Idag är Inga 80+ . Föräldrarna hade en handelbod som hon sedan övertog. Alla i trakten känner till den. När jag var barn så var jag med mina föräldrar och handlade där. Den var öppen ända in på 2000-talet, tror det var till 2003. Hon kunde berätta om de som bott här i huset och om att fågeln vi har som flaggstångsknopp tillverkats av Folke Mattsson som byggde detta hus. Det var meningen att fågeln skulle vara som en vindflöjel och snurra men den blev för tung. Jag frågade om altanräcket var smitt av honom också men det var gjort av en anställd efter ritning av Folke Mattsson. Vi har planer på att ta ner fågeln och sätta den på en ställning som vi bultar fast i berget på sidan om huset. Där vi ska gjuta dammen. Kommer nog att se fint ut.
Nej, nu ska jag gå ut och plantera om paprikaplantor. De ska få lite större krukor. Blåa.
Puss o hej. PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv