måndag 28 september 2009

Ännu en så där ohyggligt vacker morgon. Där jag sitter så ser jag solens strålar som blänker på spindelnät i träden utanför. Bladen har börjat gulna och efter nattens regn så har de börjat falla. Fick plocka bort blad från Cadillacen så nu är det nog bara att finna sig i att den får krypa in i vinterförvaringen. Den och husvagnen ska ju få bo i grannens verkstad och det är vi så glada över. Vi hoppas att till nästa vinter så ska det stå ett kombinerat garage och verkstad färdigt på vår tomt. Då hoppas jag också att min butik har kommit igång ordentligt. Räknar med att kunna öppna till första advent men är inte helt säker.

Helgen har varit ganska lugn, bara flickorna hemma och de är självgående, så vi har planerat hur vi ska göra med våran dröm om verkstad/butik. Kom väl fram till att hemma är bäst.

Födelsedagskalas blev det också med många människor bl.a. en sååå söt bebis på 6 månader. Man blir ju bara kär!
Helgen avslutades med biobesök. Ellen och jag var på " Allt för min syster", mycket bra film sorglig men den gav också tankar om vad som är självklart för många men som man glömmer att ta reda på. Den får 4 PLUPP av 5 möjliga.
Ha en bra vecka.
Mossa,mossa alla. PLUPP

3 kommentarer:

Hanna sa...

Halloj! Tack för att ni kom igår. Idag är halta hubert hemma för han lyckades göra nåt med foten igår kväll. Suck!!!
Det kommer bli spännande med butiken. Jag ska hämta paketet idag med allt pyssel som ska fixas innan advent. Kramis

Sjabbig men chic sa...

Det känns lite vemodigt tycker jag med allt som ska plockas in för vinterförvaring. Men du har ju något jättespännande och roligt att se fram emot nu. Just nu ser jag fram emot att gå på toa för nu har jag hållit mig bra nog länge.;)Vem har sagt att man behöver krångla till det eller att Lisa har stora krav? Ja, Uffe då kanske.

Kram Lisa

Cc sa...

Tack snälla, vad spännande med er butik och verkstad. Det är för jänkare då förmodar jag? KRam

Bloggarkiv