fredag 18 september 2009

Jobb, jobb och jobb. Hon går nog inte på balen......

Här har det jobbats. Jag har målat, klippt gräs, gjort roliga dekorationer, städat av entren och nu måste jag skriva för sen är dagen späckad av sysslor. Jag måste iväg och handla nu påmorgonen. Väntar nämligen besök av alla mina barn med respektive och familjer, vi blir 16 st på middag imorgon! Åh, det ska bli såå roligt! Har inte haft någon "familjemiddag" på hur länge som helst.

Jag ska också skjutsa min pappi till "tant doktorn" idag, han har varit lite krasslig så vi ska in på en koll. Sen hem med racerfart(skulle ha behövt racebilen nu, den kommer att toppa 170 km/tim) för att städa färdigt och baka och förbereda maten till i morgon. Hoppas att skrotnisse har varit och hämtat en av våra gammelbilar"DieselDoris" ska få gå till den sista vilan efter 60 tusen mil. Då får vi lite mera plats på gården. Det fyller vi snart upp med ett nytt projekt!
Fick ett paket från www.wildahem.se igår, wow, nu är jag lycklig! Nej, åter till förberedandet.
Pussar o kramar mina fina cybervänner PLUPP
Kommer åter ikväll då kanske med bilder från min målningsrond, om jag kommer överens med kameran.

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du!!!

Önskar dig en riktigt fin & trevlig helg!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hannis sa...

Vilken fart du har!!!

Haha,gör mitt bästa för att inte förgifta grannarna men lite kreativitet får dom ju tåla*skrattar*

Du borde verkligen ge Vaksala torg en chans till.
Tidig morgon med en kopp kaffe, sen kan man ju alltid åka hem och sova igen.

Ha en riktigt härlig familjemiddag//
Hannis

Malin sa...

Du milde vad du har att stå i...
Vad kul med nytt besök hos mig och jag har snabbläst här hos dig...du skriver så mysigt.
Blir lite full i skratt åt "Plupp" för jag hade en period i livet då jag kallades för just detta...jag är väl fortfarande "plupplik" enligt en del...En klart mysig liknelse, tyvärr minns inte så värst många just den figuren från förr...
Jag kikar gladeligen in här hos dig igen.

Kramen från Malin

Bloggarkiv