måndag 14 september 2009

Måndagmorgon

Vilken vacker morgon. Solens strålar letar sig ner mellan bladen i äppelträdet utanför. Daggdropparna blänker till då och då när löven rör sig. Soldiset gör världen utanför lite förtrollad, snart ser jag nog älvor dansa förbi. En skata låter höra sitt retsamma skratt någonstans bortåt skogen. Det ultimata vore att ett par rådjur kom strosande förbi. Men det har varit dåligt med besök av dom nu ett tag. Katterna sitter på altanen och tvättar sig efter morgonmålet mätta och lite dåsiga lägger de sig till rätta på filten och sover en stund på maten. Jag sitter ensam vid laptoppen, ja, inte helt ensam för jag har ju mina djur, katter och hundar. Men förövrigt så har de farit iväg till jobb och skola nu. Ska sitta här en stund och samla energi sen ska jag göra färdigt mina stubbhus som ska stå i trädgården. Tror att de får stå på baksidan med belysning i. Blir nog fint i vinter när det får snöa på mosstaken. Ska försöka att få till lite bilder på dom senare. För övrigt så blir det nog en ganska lugn dag, kanske lite gräsklippning.
Håller på att sticka grytlappar i bommull/lin som jag ska sälja, håller ide´n om butik levande, tror att jag har ett bra konsept. Den som väntar på något gott..........
Pussar o kramar. PLUPP

3 kommentarer:

nilsfredrik sa...

Jag håller med.

På morgonens sömnrunda (ettåringens förmiddagspass) gnistrade solen makalöst.

Och eftersom du är inne på vintertema kan jag hälsa att höstens första snöstorm genomlevdes vid helgens fjälltur i Härjedalen. Stora lappvantar dundrade in i mitt ansikte.

Hälsar nilsfredrik som fått sin första bloggföljare :)

Plupps krypin sa...

Uj,uj,uj, inte snö än. Vi har 20+ och strålande solsken.

lottens vita och gröna sa...

hej på dig goa plupp!
vad glaaaaaa jag blev för din fina varma hälsning!!!
så kul att hitta hit, här var det en härlig stämning och så är jag bara tokkär i detta lilla knytte, plupp, fniss!

må väl, vi hörs! varmkram lotten

Bloggarkiv