fredag 11 september 2009

Skvaller

Jag hatar skvaller. Det är inte så att jag har blivit utsatt för det nu men man ser ju varje dag hur nyfikna människor nästan slickar sig om munnen om något nytt smaskigt (som dom tror) dyker upp. Själv var jag väldigt utsatt när jag valde att lämna mitt x. Man höll koll på vad jag gjorde eller inte gjorde. Jag blev anmäld till soc. Sk.vänner som jag haft i 20-30 år vände mig ryggen.
Ingen frågade mig hur det var. Varför kunde de som var intresserade inte fråga mig så hade de fått sanningen och inga spekulationer. Det finns människor som har full koll på ett helt samhälle, vad alla gör. Vi har ju sett här i bloggvärlden hur en illvillig människa försökt slå undan fötterna på en mycket omtyckt bloggare så hon nu lägger ner sin blogg. Vi är många som kommer att sakna hennes härliga bilder och roliga ord. Jag önskar att det fanns något jag kan göra . Mer än att ta upp det nu. Skäms människa!!!! Men snälla...... livet leker, lek med. Solen skiner, världen omkring oss är vacker, njut idag i morgon kan det vara försent. Däremot så ska vi bry oss om andra, komma ihåg våra nära och kära. Grannen kanske sitter ensam men bjud in honom eller henne på en kopp kaffe. Varför är vi så rädda? Jag är inte bättre än nån annan, men vi borde starta en ny rörelse. " Bjud grannen på kaffedag" kanske skulle funka. Många ensamma skulle i alla fall bli mindre ensamma då. Jag får börja i morgon med att baka en kaka och bjuda in grannarna.

Må nu så gott och en riktigt trevlig helg önskar jag er. Kramar PLUPP

1 kommentar:

Birgitta sa...

Hej! Vad roligt att du varit hos mej och tittat. Såg att du klickat in dej som följare och nu har jag gjort det hos dej också. Jag gillar din blogg. Det kommer att bli intressant att hälsa på hos dej.
Nu hoppas jag att du får en trevlig helg.
Kram Birgitta

Bloggarkiv