söndag 13 september 2009

Jobb, jobb och jobb

Igår var gubben och jag cafepersonal. Kul! Det var ideellt arbete för idrottsföreningen här. Vidde spelar ju fotboll och då får vi föräldrar ställa upp lite då och då med arbete. Det var korvkokning, kaffekokning, pizzavärmning, godisförsäljning så det stog högan till. Det här är ju något många av er håller på med och när de vuxna barnen var små så var jag väldigt mycket inblandad i verksamheten där vi bodde då. Pysselledare. fotbollsklädertvättare(oj, nu stukade jag nästan skrivfingret på det långaordet) spelade i (läs och häpna) damlaget. Men sen har jag bytt adress och man och barnen har inte varit intresserade förrän lillprinsen nu har börjat med fotboll.
Vi hann ut en sväng med Cadillacen också, måste ju passa på när solen skiner. Vi for in till Lillytown och köpte en tårta på Maxi och sen vidare till gubbens paranteser. När vi for hem så var vi ju tvungna att åka några varv på stan ,bara för att, det brukade gubben göra när han åkte hotrod.
Väl hemkomna så blev det soffpotatisar av oss bägge två (inga barn hemma på hela helgen). Såg på en film om Elvis från Las Vegas. Kom tyvärr in mitt i filmen så vi missade en del, men det var mycket bra.
Hoppsan nu vaknade visst gubben också, jag som hade så lugnt och skönt,fniss, men det var bra då får jag lite morgonkaffe.
Kram och hej leverpastej. PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja man måste ju ha lite lull-lull som Tomas säger.
Låter som en trevlig helg. Kramis

Bloggarkiv