söndag 20 september 2009

Sömnlös

Jag kan inte sova. Vaknade när gubben lade sig och nu är det lögn att somna om. Sitter nu vid datorn och surfar runt lite. Tack för alla hälsningar från er alla. Det är så kul när man har loggat in och ser att det finns kommentarer att läsa, lika spännande att se varje gång.
Dagen började inte så bra. Mina händer började redan på natten att värka så det blev dåligt med sova. Trött och lite grinig så fick gubben en avhyvling för att han gnällde om pålägg som fattades och jag var ju inte sen att kontra med att :- Engagera dig lite du med så kan det ju finnas det du vill ha! Men min ilska gick över när han började dammsuga, det hade jag inte klarat. Sen blev ju problemet hur klara av att baka och laga mat? Det gick men när allt var avklarat så tog jag Zonsalva och smorde in händerna med! Åh, vilken befrielse att slippa värken. Så var middagen med familjen avklarad, alla kom inte men det blev trevligt ändå med mat, paltcoma, Lars Ekborg, skratt, Nicke trolltroll på kryckor med stukad fot, Vidde på enhjuling, Hampe som promt skulle prova sin nya skruvdragare, Ellen som kom försent, Anna som rastade hundarna före, Kalle som skalade potatisen, Uffe som dammsög, Ninni o Danne som kom med finfin blomma,Patrik som hämtade Ellen Och så jag som bakade och lagade mat. Puh, det blev mycket det där. Men så blir det på våra sammankomster. Sen var det ju studsmattehoppning,innebandyspelning, PSP 3-spel, Kaffe och äppelkaka med vaniljvisp, fick beställning av dottern till mågens födelsedag att 2 äppelkakor de ville de ha. Okej, sa jag, kul att de tyckte om den.(Själv är jag galen i den kakan).
Den är så enkel, jag gör bara sockerkakssmet, klär en ugnspanna med bakplåtspapper, häller i smeten, skalar och skivar några äpplen i tunna skivor, strör socker och kanel på och så in i ugnen, lite kortare tid än sockerkaka. Klart! Sen vaniljsås eller vaniljvisp till.
Tankarna var trötta och lite virriga men jag tror att ni förstår ändå att min dag blev bra.
Kramar i natten från en trött PLUPP

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Låter som en riktigt bra dag det där trots värken i händerna.

Kram Lisa

Unknown sa...

I'm sorry I can not read your blog but I wanted to tell you thank you for stopping by my blog! I am so pleased you enjoyed my photography.

Cheers!
Julie
Julie Magers Soulen Photography
Blog of Note

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Vad jobbigt med värk i händerna.
Vilket kalas,där hade du mycket att stå i,men det var väl kära bestyr.
Äppelkaka låter ljuvlig.
Må så gott
kram Anette

Bloggarkiv