fredag 25 september 2009

Långresa

Trött men nöjd med dagen. Nyss hemkommen från en långresa tur och retur Sundsvall för att hämta hem en Dobermanvalp till dotra. En stilig hane på 11 veckor. Vi passade på att göra det till en tjejresa, Anna, Ellen och jag. Var så härligt att vara bara vi tre. Tack storasyster Hanna(Lantligt inrett) för att du lät lillebror vara hos dig. Tänk vad man reser långt idag på bara några timmar, för oss tog det 11 timmar och då har vi inte stressat. Teknikens under. Vi är nog ganska bortskämda.
Min mormor började att köra mjölk med 2 stora hästar och vagn när hon var 8 år och det var inget konstigt med det. Hon jobbade från tidiga morgonen till sena kvällen. När hon blev större så fick hon börja köra dricka för hennes far hade ett bryggeri, Möjbro bryggeri, där väl all arbetskraft behövdes. Hon gick bort för snart 19 år sedan men blev sina modiga 98 år. Så gammal ska jag också bli men jag kommer inte att vara så snäll som henne. Hon hade en ängels tålamod.
I morgon blir det äppelkakebak till mågens kalas på söndag. 2 plåtar är beställda. Och jag ska hjälpa till att äta upp. Fniss!
Nu ska jag lura gubbe till badkaret men först lite ost och kex.
Puss och hej leverpastej.
Mossa, moss. PLUPP

2 kommentarer:

Cc sa...

Kan vara så, hittade liknade bestik i farmor lada när jag var liten. Visst kan man åka långt på kort tid, härligt att ni fick njuta av varandras sällskap. KRam

Lantliga drömmar sa...

Lillebror tillbringade ganska många timmar hos sin äldsta storasyster också.

Bloggarkiv