torsdag 10 september 2009

Headdunkning! (svengelska)Mostaspråk

Vad tycker ni om min svengelska? Det kör vi med mycket här. Är miljöskadad efter att ha levt med gubben i 7 år.
Det känns som om orden slåss för att komma ut, de kan inte vänta på sin tur, alla vill ut på en gång. Då blir det som när pappa stod i smedjan och smidde, knoppen värker och rör ihop det. Mer än vanligt menar jag! Jag har just nu några ont- dagar. Kroppen värker jag blir sur och grinig. Då är det fint att kunna svänga runt bland alla bloggare och läsa och inspireras.- Åh, hon har gjort så! Det skulle jag nog prova, vilken fin ide , en rönnbärskrans, det ska jag prova när benen blir lite villigare att gå ut i skogen. Vilka underbart vackra hem! Hur kan ni ha så fint! Här är lika rörigt som i mitt huvud! Men, shit happends, jag städar undan när jag har stoppat i mig lite kuckelimuckmedicin. Lisa funderar ju på om hon ska ge sina ungar av det så jag får fråga var hon köper den.
Har försökt med häxkonster men dom vill inte riktigt ta, så det får väl bli alvedon tills vidare. Har haft starkare mediciner tidigare men tyckte att jag förlorade lite häxkraft då så dom skickade jag på dörren och sa -Gå, hem med er här har ni inget att göra. Jag kör på alvedon och envishet( fråga gubben om jag är envis ska ni få höra) Men vadå? jag är inte värre än andra!(fnissar) .
Fåglarna skiner och solen kvittrar här, hoppas ni har likasamma(nu fick jag till det).
Glada surkramar från mig, nej förresten stryk sur jag har blivit glad av att läsa era bloggar.
Mossa,mossa alla människobarn i människoskogen! PLUPP

Nu ska jag fortsätta med det jag inte gjorde!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv