tisdag 22 september 2009

Höst

Nu får jag nog hålla med om att hösten kommer med sjumilakliv. Åh, snart går det inte att köra Cadillac längre, den ska flytta in hos vår granne i hans garage över vintern. Den får gosa in sig där men på julafton ska vi åka en sväng. Det är en tradition som gubben hade med sin hot rod som vi tänker ta upp. Vore coolt att klä sig i tomtedräkt då. Men det är inte omöjligt, vi är ju galna bägge två.
Päronen faller från trädet nu med tunga dunsar, det är så mycket att vi inte hinner med att ta rätt på dom. Det är ju tid för slånbär också, skulle vilja plocka lite och göra saft. Få se om det går med mina eländiga fingrar. Saften går ju att blanda med destillerade drycker till likör. Passar bra att dricka efter bilfärd på julafton.
Men vad mycket jul det blev nu då. Kan bero på att jag längtar dit, älskar tiden före då jag får pynta,pynta och pynta. Fundera ut julklappar till mina kära och baka pepparkakshus, inte så häftigt som bloggen Gammelbålsta gård, den måste ni se, men ett litet ett. Anna pratade också om tiden före jul, hon gillar också det här med pyntet. Julafton är ju över så fort. Hon och jag ska på en längre utflyckt på fredag, mer om det på lördag.
Nu har snorungen slutat snora, lite mindre i alla fall. Han orkade inte med mamma en dag till så han gick till skolan idag. Man tackar! Älskar ungen i fråga men vi kan ju inte sitta och kramas hela dagarna, fniss. Han tycker att jag är tråkig. Andra tycker att jag är grinig. Men "shit happends" det kan jag ta.
Har fortfarande inte fått de rackarns stubbhusen klara, fingrarna vill inte riktigt greppa hammaren. Men de står utanför trappen så jag ska nog få på taken snart. Sen är det bara mossa och belysning kvar.
Mossa, moss. PLUPP

10 kommentarer:

Stina sa...

Ja, nu går det fort med tiden. Fast det tycker jag att det alltid gör. Vad härligt att få ta en tur med den där bilen mitt i vintern.:-) Kram

Cc sa...

Tack snälla för tipset. Ja här blåser det det och regnar, gillar det inte . KRam

Hanna sa...

De små stubbhusen kommer bli jättefina. Kramis

AkH sa...

Spännande med de där stubbhusen. Skönt att sonen kom iväg till skolan, skönt för er båda! Passa på att njuta av någon åktur nu innan den favoritbil skall in för vintern.
Ha det bra!
Anna-Karin

Hemmet Är Min Borg sa...

ja tiden går så fort, snart är vi i december o julen , det ska bli mysigt,
vill önska dig en trevlig helg
kram

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken häftig bil ni har. Min storebror hade en liknande många år sedan. Han gick över till motorcyklar sedan.Stackars dig som verkar ha så ont. Var bor ni någonstans i Uppsalatrakten?
Har också haft sjukt barn, eller ungdom kanske man ska säga, 16 år, den här veckan. Det går bara runt, runt de förbaskade förkylningarna.
Ha en riktigt bra helg. Själv jobbar jag från morgon till kväll hela helgen.. Kram Aydan

Hemmalycka sa...

Coolt att du kör Cadillac. Ska bli spännande att se stubbhusen när de är klara.
Kram Åsa

Jenny Oak Fae sa...

TACK, kul att du gillar bakgrunden på bloggen, den har jag själv knåpat ihop.

Jag gillar verkligen också Julen...brukar pynta TIDIGT, för på Nyårsdagen är jag så less på det, så då brukar jag börja att plocka bort allt pynt..!

Önskar dig en fin & skön helg!

: )

KRAM, Jenny

<3

Sjabbig men chic sa...

Hoppas att du har en riktigt skön fredagskväll!

kram Lisa

Huset vid ån sa...

Tack för titten....ja, nu börjar det gå fort! Älskar ju julen så mig gör det inget! Trevlig helg! Kram Therese

Bloggarkiv