tisdag 29 september 2009

Trasig? Går inte!

Gårdagen var inte så rolig bitvis. Min bil gick sönder och hur kul är det att sitta utan bil på landet där inga bussar kör? Pest! Ellen tyckte att den lät som en fluga i burk, hm, cheva som låter som en fluga, knasigt. Det är AC-pumpen säger han som fixar bilar i huset. Han säger också, -Vill inte, har inte tid, vill bygga racebil! Okej, men laga cheva först!
Det var mysdag också. Tjejerna och jag tog våra 3 hundar och gick på promenad. Som tur var så har jag en vana att alltid stoppa en kasse i fickan utifall jag hittar något, och det gjorde jag också. Plockade 4 liter slånbär som nu står på safttillverkning. Det tar ju flera dagar men oj, så gott det blir. Kände mig riktigt duktig faktiskt, om jag får säga det själv. I det här huset går det litervis med saft. Men Vidde, han dricker mest isvatten sen vi bytte kyl till en med ismaskin. På gott och ont. Många turer till toan när han ska sova blir det. Det går ju inte att sova när man är kissnödig, mamma. Lurig en det där!
Nu ska jag ta och möblera om lite, försöka att få rum med saker som står i rummet som är tänkt som butik, att passa in någon annan stans. Vi rustade det rummet för att ha som butik men det stannade upp ett tag och har nu varit tv-rum. Hoppas verkligen att det hinner bli klart till första advent. Jag kommer att inrikta mig på hantverk av olika slag. Smycken från C. Design, jag är självlärd sömmerska så det blir kuddar,klänningar,skjortor. Stickat och virkat. Juldekorationer från Lantligt inrett, träsnideri är en önskan men jag har inte klart med honom än. Brorsan tycker inte att det han gör går att sälja, han gör bl.a. helt underbara grisar i trä.
Nej, här kan jag inte sitta, upp och hoppa jobba på.
Puss o kram PLUPP

4 kommentarer:

Stina sa...

Vad jobbigt när bilen ska krångla. Kramis

Sjabbig men chic sa...

Man blir helt galen när bilen går sönder. Eller i alla fall så blir jag det. men det verkar ju som om det blev en riktigt bra dag ändå.

kram Lisa

Hemmet Är Min Borg sa...

åå vad man blir arg och handikappad när bilen ska krongla ,hoppas den går snart igen
kramis

Birgitta sa...

Stackars dej med en trasig bil. Har AC skurit? Det har den gjort på min bil och det kostar över 9.000 att få det lagat. Just nu kör jag omkring med AC bortkopplad men det är inget bra.
Hoppas du hinner få ordning på rummet till din lilla butik. Det låter spännande.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Bloggarkiv