torsdag 3 september 2009

Uniformer

Idag åkte det en hel kolonn med militärfordon förbi vårt hus. Jag undrar varför är vi så många kvinnor som attraheras av uniformer? Jag blir knäsvag och då behöver det inte vara militär, polis eller brandmän. Det kan vara en målare i sina vita kläder eller en skitig bilmeck i arbetsbyxor och jacka, jag är helt såld. Det går visst i arv för min mamma gillade det (hon gör det nog nu med men det skulle hon aldrig erkänna) mina döttrar också. Snacka om ståpäls! Var på väg med bil och hade yngsta sonen med då vi passerar en kille med motorcykel som står vid vägen i skinnkläder, jag säger, - Den var het och blåser på fingrarna, då säger sonen, - Men mamma du är ju skämmig, Limma på småkillar! PROTEST! Jag limmade inte och kille var i min ålder! Förresten man får läsa matsedeln utan att beställa, faktiskt, även om de är yngre. Ja, nu vet ni en till av mina svarta hemligheter, gillar uniformer och unga killar, min man är faktiskt 6 år yngre än mig. Min svägerska säger att jag har en "toyboy", hon är väl avundsjuk, eller? By the way, jag är nästan frisk nu blir inte bättre än så här . Kramar PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv